2013. február 3., vasárnap

Gluténmentes tészta készítése/gyufametélt



Hozzávalók:

1 tojás
Rizsliszt
Hajdinaliszt

Elkészítése:

Egy tálba körülbelül egyforma arányban elkeverve szórunk a lisztből egy bő maroknyit, beleütjük a tojást, elkeverjük egyenletesen, majd összegyúrjuk. Közben igény szerint adunk hozzá még lisztet.

Nem adok pontos adatokat, mert én is körülbelüli mennyiséggel dolgoztam, amennyit felvesz a tojás, annyi lisztet adunk hozzá fokozatosan, az összeállított tészta pedig keményebb legyen. Ha sok liszt került volna bele, óvatosan adagolva egy kis vizet is adhatunk hozzá.
Sima, egyenletes tésztát dolgozunk ki belőle kerek formára.


 Tiszta konyharuhával letakarva hagyjuk állni kb. 10-15 percet.

A kidolgozott tésztát lisztezett felületen vastagabbra kinyújtjuk. Szükség szerint lisztezzük, kétujjnyi csíkokra vágjuk, és egymásra illesztve a lapokat, gyufa méretű szálakra vágjuk jó éles késsel.

Én tésztagéppel dolgoztam, széles lapokra lett nyújtva, és utána lett metéltre vágva szintén a géppel.
Bőséges, sós, forrásban lévő vízbe szórjuk, majd addig főzzük, míg a tészta közepe is át nem fő teljesen.


A nyújtófával nyújtott, késsel vágott tészta: 




A kifőtt tészta:




A tésztát kísérleti jelleggel készítettem, - őszintén szólva túl sok jót nem vártam, aztán a végeredmény még engem is meglepett, mert egészen finom lett, meg voltam vele elégedve.
Bajai halászléhez készült, mi bőséges mennyiségű tésztával esszük a halászlevet, de így is két személyre való adag lett belőle.
A színe eléggé barnás lett, rajtam kívül mindenki más csak nézte.... :-)

Nincsenek megjegyzések: