2012. október 26., péntek

Paleo „kenyér”




Hozzávalók:

6 tojás
2 evőkanál olaj (nálam tökmagolaj volt)
1 csapott mokkáskanálnyi só (vagy még kevesebb is elég)
1 késhegynyi szódabikarbóna
1 késhegynyi őrölt kömény
2 dkg őrölt napraforgómag
2 dkg szezámpehely
2 dkg őrölt dió
2 dkg mandulaliszt

Tetejére tetszés szerinti magvak.


Elkészítés:

A tojások fehérjét kemény habbá verjük, egyenként hozzáadjuk a tojások sárgáit, lassan, kevergetve belecsorgatjuk az olajat.
Kisebb adagokban belekeverjük az előzőleg összekevert száraz anyagokat. Adhatunk hozzá tetszőlegesen 1-2 marék előzőleg megpirított, durvára vagdalt magvakat is.

Sütőpapírral bélelt formába öntjük a tésztát (itt szögletes gyümölcskenyér forma volt), és előmelegített 180°C-os sütőben kisütjük kb. 40 perc alatt. A sütőt ki lehet támasztani valamivel résnyire, hogy a gőz el tudjon szállni a sütőből.
Tűpróbával ellenőrizzük!
 Tulajdonképpen olyan, mint egy sós piskóta, állagra is. Talán inkább kalácsra emlékeztet, mint kenyérre. A sózással óvatosan bánjunk, az enyém kicsit sósabb lett, de ez ízlés kérdése is.
Kihűlés után kenyérpirítóban megpirítottam, és számomra elfogadhatóbb lett, mint kenyér-pótló.

Elmira négylisztes kenyerét szerettem volna elkészíteni, de nekem nincs ennyiféle maglisztem, és próbáltam variálni.





Nincsenek megjegyzések: