2009. január 17., szombat

Banános almáslepény

Tészta:

1 dl zabliszt
1 dl teljes őrlésű liszt
1,5 dl darált dió
1 /4 teáskanál só
1 dl víz

Töltelék:

50 dkg reszelt alma
10 dkg mazsola
1,5 dl víz
5 evőkanál zabliszt
egy citrom lereszelt héja
fél citrom leve
2-3 banán szeletekre vagdosva

Tetejére: kókuszreszelék

Elkészítés:

A tésztához keverjük össze a száraz hozzávalókat, majd adjuk hozzá a vizet. Dolgozzuk össze, és hagyjuk pihenni fél óráig.

Nyújtsuk ki két lapra a tésztát sütőpapír között, villával szurkáljuk meg őket. Előmelegített sütőben, közepes hőmérsékleten süssük ki a lapokat, kb. 12 perc alatt.

A töltelékhez keverjük össze az almát, mazsolát, vizet, és a zablisztet, és kevergetve főzzük 30 percig. Adjuk hozzá a citromlevet és a héjat is.

Az egyik tésztalapot rakjuk ki banánkarikákkal, és simítsuk rá az almás masszát.
Tegyük rá a másik lapot, és szórjuk meg kókuszreszelékkel.

4 megjegyzés:

harmony írta...

szia.

honnan van ez a recept? kipróbáltad? csak mert nekem nem sikerült, rossz lett!!!!!

mariam írta...

Szia Harmony!
Sajnálom, hogy nem sikerült!:-(
El volt a recept mentve már régóta nálam (én ezt nem sütöttem meg),nem tudom, honnan van, de biztos nem írtam el, és így szól, ahogy le van írva.
Nem tudom, hogy ízre, vagy kinézetre sikerült rosszul, a tészta, vagy a töltelék (?),- semmi olyan nincs benne, ami az ízét elronthatná.
Üdvözlettel: Marica

harmony írta...

szia

Ez a tészta alig 1 maroknyi és túl lágy, ragadós összekeverés után ahhoz hogy nyújtani lehessen, szóval kevés is és nyújthatatlan is. vhogy mégis kisütöttem 1 lapot, de tört és tömény lisztíze volt. próbáld megsütni kíváncsi vagyok sikerül-e.
üdv: harmony

mariam írta...

Szia Harmony!:-)
Hát, ha ilyen vékony lesz belőle, nem biztos, hogy hozzálátok.:-(
De majd erőt veszek magamon, a receptet leellenőriztem, így vannak megadva az adalékok, nem tévedés.
Lehet, hogy ha hideg helyen állni hagyjuk, megszívja magát, és nem lesz lágy, és ragadós.
Na, majd meglátjuk!
Köszönöm, hogy leírtad a tapasztalatodat!
Sajnálom, hogy nem sikerült!!! :-(
Üdv: Marica